آموزش تعمیر برد سینمای خانگی به صورت تصویری

پایگاه آموزشی تعمیرات سینما خانگی

آموزش تعمیر برد سینمای خانگی به صورت تصویری

۱۱ بازديد ۰ نظر
گاهی باید برای تعمیر سینمای خانگی، برد این دستگاه را تعمیر یا تعویض کرد. معمولا خرابی برد، جزو مشکلات رایج سینما خانگی است و کاربران زیادی با آن مواجه می شوند. پیش از تعمیر سینمای خانگی یا تعویض این قطعه، باید مطمئن شد که مشکلات دستگاه ناشی از خرابی این قطعه هستند. چون برخی از علائم خرابی برد، با نشانه های خرابی دیگر قطعات مشترک هستند. روشن نشدن سینمای خانگی، کار نکردن بخش hdmi ، بهم ریختگی دیسپلی، ایجاد حالت please wait و ایجاد حالت protect رایج ترین علائم خرابی برد هستند. معمولا بعد از تعمیر سینمای خانگی، این مشکلات هم برطرف می شوند.

رفع اشکالات مربوط به تصویر

کارکرد و کیفیت عملکرد سینمای خانگی ممکن است در اثر برخی مشکلات دچار اختلال شود و این امر می تواند موجب نگرانی کاربران شود. اشکالات مربوط به سینمای خانگی به دو دسته ایرادات مرتبط با صوت و ایرادات مرتبط با تصویر تقسیم بندی می شود. از جمله ایرادات مربوط به تصویر در سینمای خانگی می توان به صحیح بودن اندازه عکس و تصاویر پخش شده از نمایشگر، دیده نشدن تصاویر روی صفحه نمایش، هماهنگ نبودن صدا و تصویر، صحیح نبودن نور صفحه نمایش و مواردی از این دست اشاره کرد. هریک از این اختلالات ممکن است دلایل مختلفی داشته باشند که برای رفع آنها نیاز است منبع این اختلالات مشخص شوند. تکنسین های حاضر در نمایندگی تعمیرات الجی برای تعمیر انواع سینمای خانگی آموزش دیده اند و قادرند خدمات مربوط به رفع اشکالات تصویری این دستگاه ها را با کیفیت بسیار بالایی ارائه دهند. چنانچه سینمای خانگی شما در بخش صوت یا تصویر با هرگونه ایرادی مواجه شده است جهت رفع آن با ما در واحد تعمیر سینمای خانگی service-lg.ir تماس بگیرید.


آموزش تعمیر برد سینمای خانگی به صورت تصویری

تعمیر ساب وافر سینمای خانگی

یکی از مشکلات رایجی که کاربران سینماهای خانگی با آن مواجه می شوند عدم کارکرد صحیح ساب ووفر است. یکی از اصلی ترین دلایلی که موجب اختلال در عملکرد ساب وافر می شود مناسب نبودن محل قرارگیری آن است. کارشناسان توصیه می کنند که ساب ووفر را در محلی قرار دهید که تا حد امکان از دیوارهای اتاق فاصله زیادی داشته باشد. علاوه بر آن بهتر است آن را روی اسپیکرها نیز قرار ندهید. چنانچه از سیستم سینمای خانگی خود صداهای آزاردهنده و بلندی می شنوید بهتر است ابتدا محل قرارگیری ساب ووفر را بررسی کرده و در صورت مناسب نبودن آن را تغییر دهید. برای دستیابی به نتیجه بهتر توصیه می شود که ساب ووفر را در زمانی که دستگاه روشن است روی زمین جا به جا کنید تا متوجه شوید که در کدام نقطه کیفیت صدای شنیده شده بهتر است. در صورتی که مشکل ساب وافر با این اقدام رفع نشد احتمالا این قطعه دچار خرابی شده و باید تعمیر شود. تعمیر ساب وافر سینمای خانگی نیز یکی دیگر از خدماتی است که در مرکز service-lg.ir ارائه می شود.

پیشنهاد مطالعه: مشکل کانال یابی تلویزیون جی پلاس

روشن نشدن اسپیکر سینمای خانگی

روشن نشدن اسپیکرهای سینمای خانگی نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که ممکن است کاربران این دستگاه ها با آن مواجه شوند. در قسمت پشتی هر بلندگو دو سیم متفاوت وجود دارد که یکی مربوط به فاز ورودی و دیگر مربوط به فاز خروجی است. این سیم ها رنگ های متفاوتی داشته و معمولا به رنگ های سفید و قرمز دیده می شوند. عدم اتصال صحیح این سیم ها به ساب وافر یکی از مواردی است که می تواند موجب اختلال در بخش صوتی سینمای خانگی شود. اگر از درست بودن اتصال این سیم ها مطمئن هستید اما هنوز هم اسپیکرهای دستگاه شما روشن نمی شود باید به سراغ اتصالات کابلی بلندگوها رفته و صحیح بودن آنها را نیز بررسی کنید. در صورتی که ایراد روشن نشدن اسپیکر سینمای خانگی کماکان برقرار بود می توانید با مرکز service-lg.ir تماس گرفته و از تکنسین های حاضر در این مرکز جهت رفع ایراد دستگاه خود کمک بگیرید.

آموزش تعمیر برد سینمای خانگی به صورت تصویری

تعمیر مشکل بلندگوهای سینمای خانگی

مشکلات بلندگوی سینمای خانگی می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. برای مشخص شدن منبع این مشکلات و رفع آنها لازم است که مراحل عیب یابی مختلفی صورت گیرد. به عنوان مثال یکی از قدم هایی که می تواند در تعمیر مشکلات بلندگو راهگشا باشد تست با استفاده از چند منبع مختلف است. برخی مواقع نیز ممکن است مشکلات بلندگوها به دلیل ایراد در اتصالات باشد، از همین رو نباید از بررسی این بخش نیز غافل شد. چنانچه اتصالات کاملا صحیح هستند و بلندگوها همچنان صدای خروجی ندارند باید سیستم یکپارچگی بلندگو را با استفاده از مولتی متر بررسی کنید. در ادامه کالیبره کردن تنظیمات گیرنده و بلندگو نیز می تواند یکی از اقدامات تاثیرگذار در رفع مشکلات بلندگوی سینمای خانگی باشد. اگر مشکلات بلندگوی سینمای خانگی شما با موارد گفته شده نیز برطرف نشد باید از متخصص تعمیرات سینمای خانگی بخواهید جهت بررسی و عیب یابی دستگاه به محل شما مراجعه نماید.

منبع : نمایندگی اصلی تعمیرات Lg در ایران
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.